KORUYUCU DİŞ HEKİMLİĞİ

Diş çürüğü ve dişeti iltihabı gibi en sık rastlanan ağız ve diş hastalıklarının oluşmadan önlenmesine dayanan uygulamaları içerir.

antalya hurmada diş(dentist) koruyucu dis hekimligi
antalya hurmada diş(dentist) cocuk dis hekimligi

KORUYUCU DİŞ HEKİMLİĞİ ÖNEMLİ MİDİR?

Tedavinin ilk aşaması hastalığın esas etkeni olan dental plağın hasta tarafından fırça/diş-ipi/arayüz fırçası kullanılarak temizlenmesi ve diş üzerindeki birikintilerin diş hekimi tarafından özel aletlerle uzaklaştırılmasıdır. Başlangıç tedavisi olarak isimlendirilen bu aşama periodontal işlemlerin temelidir. Diş taşı temizliği basit dişeti iltihaplarında tek başına bir tedavi yöntemi olabildiği gibi, ileri durumlarda periodontal operasyona hazırlık amacıyla da yapılmaktadır.

Koruyucu hekimliğin en önemli avantajlarından birisi diş çürüğü oluşmadan veya dişe kanal tedavisine ihtiyaç duymadan önce gerekli tedbirleri almasıdır. Hatta ağız kanseri olarak adlandırdığımız rahatsızlıkları erken teşhis etmede veya önlemede ciddi avantajları vardır. Koruyucu Diş hekimliği ile sadece ağız sağlığı değil genel sağlığınızda korunmuş olur. Antalya koruyucu diş hekimliği konusunda her türlü sorunuz için iletişime geçebilirsiniz.

Bebeklikte ilk dişin sürmesinden 6 ay sonra başlayan ve ömür boyu devam eden bir süreçtir. Koruyucu diş hekimliği uygulamaları çocuğun ve tüm ailenin ağız ve diş sağlığını korumak için hekim ile anne-babanın işbirliği halinde olmasını gerektiren uygulamalardır.

Doğru beslenme ve diyet alışkanlıklarının kazandılıması

Düzenli diş fırçalama ve diş ipi kullanımı alışkanlığının edindirilmesi

Fluor preperatları uygulanması

6 aylık periyodik diş hekimi kontrolleri

Kişide diş çürüğü riskinin değerlendirilmesi

Ağız ve dişlerin büyüme ve gelişiminin değerlendirilmesi

Ağız diş sağlığı eğitimi verilmesi

Fissür örtücü uygulamaları

Çocuklarda yer tutucu kullanımı

Antalya Konyaaltı, Hurma`da bulunan kliniğimizde diş tedavileri ve uygulamalarını Dt. Diş Hekimi (Dentist-Cтоматолог) Ayhan AYDOST tarafından yapılmaktadır. Koruyucu diş hekimliği için kliniğimizden randevu alabilirsiniz. Antalya, Konyaaltı-Hurma`da uygun fiyatlı, koruyucu diş hekimliği fiyatlarını bizleri arayarak bilgi sahibi olabilirsiniz.