ORTODONTİ TEDAVİSİ

Ortodonti dişlerin ve yüzdeki bazı düzensizliklerin teşhisi, önlenmesi ve tedavisiyle ilgilenen diş hekimliği dalıdır. Ortodonti kelimesi ortho(düzgün) ve odons(diş) kelimelerinin birleşimi ile türetilmiştir.Düzgün olarak sıralanmış dişlerin karşıt çene ile uyumlu olması, ısırma, çiğneme ve konuşmayı kolaylaştırır.Ağız sağlığının düzeltilmesi, geliştirilen genel sağlıkla beraber kişinin özgüvenini artırır.

antalya hurmada diş(dentist) ortodonti tedavisi
antalya hurmada diş(dentist) ortodonti nedir

NEDEN ORTODONTİK TEDAVİ GÖRÜLMELİDİR?

Çapraşık dişlerin temizlenmesi zordur. Kötü kapanış diş yüzeylerinde aşınmalara, çiğneme ve konuşma gibi fonksiyonlarda zorluklara, dişleri destekleyen kemik ve diş eti yapılarında aşırı strese sebep olabilir. Tedavi edilmediğinde ilerleyen zamanlarda daha komplike tedavi gereksinimi doğurabilir.

ÇOCUKLAR İLK DEFA NE ZAMAN ORTODONTİK KONTROLDEN GEÇMELİDİR?

Çocukların 7 yaşını geçmeden ortodontik kontrolden geçmeleri tavsiye edilmektedir. Bu yaşlarda ortodonti uzmanı, henüz çocuğun ağzında süt dişleri varken çene ve diş problemlerini yakalayabilir. Anormal durumun erken tespit edilmesi önemlidir. Bazı ortodontik problemlerin erken teşhisinde tedavisi de çok daha kolay olmaktadır. Pek çok ortodonti hastasının ortodonti tedavisi 9-14 yaşlarında başlar. İskeletsel bozukluklar çocuğun büyüme dönemi bitmeden çözülebilir.

KİMLER ORTODONTİK TEDAVİ GÖREBİLİR?

Geçmişte ortodontik tedavinin sadece çocuklar için olduğu görüşü hakimdi. Günümüzde ise ortodonti hastalarının yaklaşık yüzde 30’u erişkin bireylerden oluşmaktadır. Yaş, ortodontik tedavi için bir kriter değildir.

ORTODONTİ TEDAVİSİ UYGULAMA ŞEKİLLERİ

Hareketli apereyler: Ortodonti tedavisi için basit diş çapraşıklıklarını düzeltmek için hastanın takıp çıkarabildiği hareketli apereyler uygulanabilir. Büyüme dönemindeki çocuklarda, çenelerin gelişimi ile ilgili yönlendirme yapan çocukların takıp çıkarabildiği apareyler uygulanabilir. Bu tarz apereyler ileride yapılması muhtemel çene ameliyatlarını çok basit şekilde çözebilmektedir. Daha kompleks çapraşıklıklar invisalign gibi sistemler kullanılarak takıp çıkarılabilen şeffaf plaklar yardımıyla düzeltilebilmektedir.

Sabit apereyler: Hastanın takıp çıkaramadığı diş yüzeyine yapıştırılan braket adı verilen ve bunların içinden geçen tellerden oluşan sistemdir. Bu braketlerın metal değil de diş renginde olması sayesinde estetik sorun büyük ölçüde azaltılmış olur.

Cerrahi yöntem: Büyümesini tamamlamış bireylerde ortodonti tedavisi çözüm olmadığı durumlarda yapılan çene ameliyatlarıdır. (ortognatik cerrahi)

Antalya Konyaaltı, Hurma`da bulunan kliniğimizde diş tedavileri ve uygulamalarını Dt. Diş Hekimi (Dentist-Cтоматолог) Ayhan AYDOST tarafından yapılmaktadır. Ortodonti tedavisi için kliniğimizden randevu alabilirsiniz. Antalya, Konyaaltı-Hurma`da uygun fiyatlı ortodonti diş tedavi fiyatlarını bizleri arayarak bilgi sahibi olabilirsiniz.