İMPLANT GENEL BİLGİLER

antalya hurmada diş(dentist) genel anestezi implant
antalya hurmada diş(dentist) implant anesteziyle yapılır mı

İMPLANT GENEL BİLGİLER

İMPLANT ÖMRÜ NE KADARDIR ?

İmplantın ağızda 30-40 yıl kadar hatta bir ömür boyu sorunsuz kalabildiği gözlenmiştir. Dolayısıyla bazı dental implant üreticileri implantları belirli koşullar altında ömür boyu garantiyle pazarlamaya başlamıştır. Ancak günümüzde vidalı dişlerin sağlıklı bir şekilde ağızda kalma süresi farklı nedenlerden dolayı daha kısa olabilmektedir. İmplant ömrü ne kadar sorusu bir çok etkene bağlıdır. Kişinin genel sağlığı ve daha önemlisi ağız ve diş sağlığı süreyi doğrudan etkilemektedir. Düzenli bir şekilde ağız bakımını yapan ve bakım aşamasında gerekli yöntemleri doğru şekilde kullanan bireylerde süre çok daha uzun olabilmektedir. Diş fırçasının yanısıra, diş ipi ve ağız duşu kullanımı ağız ve diş sağlığı açısından son derece önemlidir. Sigara ve alkol kullanımı süreyi olumsuz etkileyen faktörlerdendir. Diş etki rahatsızlıkları ve kemik kalitesine etki eden diğer rahatsızlıklar implant ömrünü önemli ölçüde azaltabilmektedir. İmplant tedavisinin iyi bir planlama ile doğru şekilde yapılması implant ömrünü arttıran en önemli nedenlerdendir. Başarılı implant tedavisi açısından tek kıstas implantın gerekli bekleme süresi sonunda kemikle kaynaşmasının sağlanılması değil, aynı zamanda implant yapılan bölgede eksik planlama nedeniyle çıkabilecek orta ve uzun vadeli sorunların önüne geçilebilmesidir.

İMPLANT ÖMRÜNÜ NASIL UZATIRIZ?

İmplant ömrünü uzatmak için, hastanın yıllık hekim kontrollerini aksatmaması gereklidir. Dişlerde, diş etlerinde ve kemik yüzeyinde oluşabilecek sorunların/hastalıkların, erken teşhis ve tedavisi implantın sağlıklı bir şekilde uzun yıllar ağızda kalmasını sağlayabilir.

Göz önünde bulundurulması gereken başka bir nokta implant ömrü ile implant üzerine yapılan protezin ömrünün birbirinden farklı olabileceğidir. İmplantta bir sorun olmasa dahi implant üzerine yapılmış protezlerde bir sorun oluşabilir ve protezin tamiri ya da yenilenmesi gerekebilir. Protez ve implant bir birleri ile etkileşimde iki parça olmakla birlikte bir birilerinden bağımsızdır. İmplantın sağlam olduğu bir ağızda implant üstü protez sorunsuz bir şekilde tamir edilebilir ya da değiştirilebilir.

HER İMPLANT MARKASINA GÜVENEBİLİR MİYİZ?

Bizce implant sektöründe güvenilir ve kalitesini ispatlamış fazlasıyla dental implant markaları bulunmaktadır. Ancak şu anda bu sektörde 150 ye yakın markadan söz edilmektedir ve bir diş hekiminin bu kadar çok markanın olduğu ortamda bir çoğunu deneyip sınaması söz konusu bile değildir. Hekim sadece takip edebildiği kadar bu markaların literatür çalışmalarının olup olmadığına bakabilir. O implant markasının bir çok açıdan diğer implantlarla kıyaslamasının yapıldığı akademik çalışmalara bakabilir. Şurası kesindir ki her implant markası hekimlere, o markanın ne denli iyi olduğu anlatılarak pazarlanmaktadır ve maalesef dental implant alanı, bizzat üretici firmalar ve distiribütörler tarafından tamamen bir ticaret alanı haline getirilmiştir. Bu yüzden de bazı bilgiler manipüle edilerek hekimlere ulaşabilmektedir.

İMPLANT KAÇ YAŞINDA YAPILIR ?

sorusu sıkça sorulan ve önemli konulardandır. Gelişimini tamamlamamış genç bireylerde ise implant yapılması tercih edilmeyebilir. Erkeklerde 17-18 yaşına, kadınlarda ise 16-17 yaş sınırına ulaşmamış genç bireylerde vidalı diş yapmadan önce gelişim hesaplanarak ve öngörülerek tedavi planlaması çıkartılarak tedaviye başlanıp başlanmayacağı kararı alınır. Ancak her bireyin gelişimi birbirinden farklılık göstermektedir. Dolayısıyla burada belirtilen yaş aralıkları genel ortalamalardır. Bu konuda net bir fikre sahip olabilmek için hekim muayenesi ve çekilecek röntgeninizin incelenmesi gereklidir.

İmplant genel sağlık durumu iyi olan tüm kişilere yaşlılık durumu gözetmeksizin yapay diş uygulaması yapılabilir.

Yani implant kaç yaşında yapılır sorusuna en iyi cevap implantın uygulamasında üst yaş sınırı yokturdur.

İMPLANT NE ZAMAN YAPILIR ?

İmplant kaç yaşında yapılır, gibi implant ne zaman yapılır sorusuda diğer önemli kriterlerdendir. Genel sağlık durumunun iyi olması yaştan çok daha önemli bir faktördür. 70-80’lerindeki birçok kişinin vidalı diş cerrahisi riskleri daha genç fakat sağlık sorunu olan hastalardan daha azdır. Yaş ilerledikçe diş kayıpları da arttığı için, yaşlı kişilerin implanta olan ihtiyacı gençlerden daha fazladır. Dolayısıyla yaşlı insanlara implant yapılma oranı gençlerden çok daha fazladır. Ayrıca kişinin sağlık durumu iyiyken implant yaptırması, implant tedavisi için uzun yıllar beklememesi daha avantajlıdır. Sistematik rahatsızlıkları olan ve düzenli ilaç tedavisi gören hastaların implant tedavisi öncesi hastalıkları alanında uzman bir doktora başvurması ve doktorundan tedavi öncesinde görüş ve onay alması önerilmektedir. Kontrol altında olmayan hastalıklarda ve kemoterapi gibi tedaviler sırasında implant tedavisi önerilmez.

İmplantın tedavisinin başarı oranının yaş ile doğrudan bir bağlantısı yoktur. Tedavide başarı oranını etkileyen temel faktörler, tedavinin doğru planlama sonrasında başarılı bir şekilde tamamlanması, kişinin ağız sağlığı ve kemik yapısının durumu, kişinin tedavi sırasında ve sonrasında ağız ve diş bakımına göstereceği hassasiyetler, yine kişinin genel sağlık durumudur. Dişsiz ağızlarda yıllar içinde çene kemiğinin eriyeceği ve kemik kalitesinin azalacağının ve bunun implant tedavisi açısından önemli bir belirleyen olduğu da göz önünde bulundurulmalıdır. İmplant tedavesi için zaman en büyük etkenlelerden biridir.

Antalya Konyaaltı, Hurma`da bulunan kliniğimizde diş tedavileri ve uygulamalarını Dt. Diş Hekimi (Dentist-Cтоматолог) Ayhan AYDOST tarafından yapılmaktadır. İmplant yapımı ve tedavisi için kliniğimizden randevu alabilirsiniz. Antalya, Konyaaltı-Hurma`da uygun fiyatlı implant fiyatlarını bizleri arayarak bilgi sahibi olabilirsiniz.